قبرس شمالی در کدام یک از 5 مجموعه کشورها قراردارد؟
نوشته شده توسط : mgh


قبرس شمالی در کدام یک از 5 مجموعه کشورها قراردارد؟
قبرس شمالی در کدام مجموعه کشور ها واقع شد‌ه‌است؟ اکثری از ما هنگامی به‌این پرسش فکر‌می کنیم، ممکن میباشد به جهت تفاوت‌های سیاسی و جغرافیایی به یک پاسخ ظریف نرسیم. قبرس شمالی، یک حیطه منحصربه‌فرد در شرق دریای خزر میباشد که دارنده نام‌و‌نشان خاصی میباشد. اگرچه انتخاب جای مجموعه کشورها‌ای آن گاهی بغرنج  مهاجرت به قبرس شمالی به حیث میرسد.

به طور رسمیً قبرس شمالی به اسم جمهوری رخنه‌ قبرس شمالی (TRNC) شناخته میگردد و صرفا به وسیله ترکیه به رسمیت شناخته شد‌ه‌است. به جهت شرایط سیاسی این حوزه‌، بعضی از چالش‌ها درباره‌ی طبقه‌بندی مجموعه کشورها‌ای آن به وجود آمده میباشد.

جزیره قبرس که شمال آن زیر سلطه قبرس شمالی میباشد، جغرافیایاً در شرق مدیترانه قراردارد و اکثر وقت ها تحت عنوان بخشی از مجموعه کشورها آسیا شناخته می شود. در حالی که در مسئله‌های سیاسی و فرهنگی، با اروپا نیز ارتباط‌های قربت داراست. از جمله، جنوب جزیره، یعنی جمهوری قبرس، عضو اتحادیه اروپا میباشد. قبرس شمالی همینطور جمعیت متعددی از شکاف‌های قبرس را در خویش مکان داده میباشد که با ترکیه رابطه فرهنگی دارا‌هستند. در غایت، می‌اقتدار اظهار کرد که قبرس شمالی و مجموعه کشورها به کدام یک متعلق میباشد، موضوعی میباشد که همچنان از حیث هویتی جغرافیایی و سیاسی غوغا‌برانگیز است.
قبرس شمالی در مجموعه کشورها آسیا از حیث جغرافیایی واقع گردیده‌است، اما ارتباط‌های سیاسی و فرهنگی متمرکز آن با اروپا، این ناحیه را به یک مخلوط خاص و بی‌نظیر تبدیل نموده است. چه به آن تحت عنوان بخشی از آسیا یا این که اروپا نگاه فرمائید، بدیهی میباشد که قبرس شمالی با تاریخ چندین هزار ساله، جای ‌های طبیعی فرید و تمدن جالب خویش، یک مقصد توریسم منحصربه‌فرد میباشد.

از حیث جغرافیایی قبرس شمالی در خاورماینه جای‌دارد، البته با وجود پیوندها سیاسی مرتبط با اتحادیه اروپا از روش جمهوری قبرس، برخی‌ها آن را جزء اروپا می‌شمارند. این تفاوت‌ها، نام و نشان فرهنگی اختصاصی به شخصی به قبرس شمالی می دهد، جایی که فرهنگ و تمدن‌های شرق و غرب با هم به مستمر هم پا می‌باشند.

علیرغم اینکه قبرس شمالی تحت عنوان یک دولت غیر وابسته معرفی می شود، با مسائل سیاسی زیادی مواجه میباشد و بوسیله همه کشورهای عالم به رسمیت شناخته نمیشود. این مسائل از تقسیم قبرس در سال 1974 نشأت گرفته و سبب به مبنا‌گذاری جمهوری رخنه‌ قبرس شمالی در شمال جزیره گردیده‌است.

قبرس شمالی با تاریخ مرموز، سواحل خوشگل و تمدن متنوع خویش، یک مقصد توریسم استثنایی میباشد. از اثرها باستانی تا سواحل آفتابی و روستاهای سنتی، این جزیره تجارب گوناگونی برای گردشگران دارااست. زیبایی‌های این مجموعه کشور ها و نام و نشان ویژه‌اش، قبرس شمالی را به یک جواهر گم‌گردیده در دریای کاسپین تبدیل نموده است.

فیض گیری
قبرس شمالی، که در جزیره قبرس در شرق دریای خزر قرار گرفته میباشد، جغرافیایاً در مجموعه کشورها آسیا واقع می گردد. البته به خیال و خاطر پیوندها سیاسی با جمهوری قبرس و اتحادیه اروپا، آن را می‌اقتدار جزء اروپا دانست. نام و نشان و تاریخ چندگانه و بی نیاز قبرس شمالی این حیطه را به یک مقصد توریسم اختصاصی و جالب مبدل نموده است.





:: برچسب‌ها: مهاجرت به قبرس شمالی ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 خرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: